tirsdag 10. mars 2009

-+- HAIEN KOMMER!

Onsdag, 11. mars

Naa har jeg blidd poddedett i desa, og faar ikke til aa lukde noedomhelst!

MEN jeg proklamerte denne onsdagen som den store SALATDAGEN! (Paa HOEY tid med en god salat..)og jeg ble nedstemt paa aa kjoepe salatblader (de saa vel litt vassne ut, og saa har en vel egentlig paa det varmeste og sterkeste fraraadet aa ete salat i utlandet) men vi hadde da:

PAA FATET:
Alle tomater, kom ut og svoem!
Alle paprika, kom ut og svoem!
Alle loek, kom ut og svoem!
Alle cashewnoetter, kom ut og svoem!
Alle sopper (som gikk ut paa dato i januar i fjor i foelge datotemplinga), kom ut og svoem!
All pasta, kom ut og svoem!

Men som dere kan se er det daarlig med kjoett oppi der, og veggismat spiser vi jo hele tida. Hva med kyllingsalat? Tunfiksalat? Eller noe annet? Ja, Hilde fiksa problemet LETT og LEKENT paa den lokale sjappa. (En MAATTE jo paa doed og liv ha noe tyggbart oppi der!)

HAIEN KOMMER!

Og haien kom til gangs, og tok alt av god smak fra alle noettene, groennsakene, pastaen og frukta (JA, tomat er en frukt - don't ask me why?).. Frode var den eneste som turte seg paa fiskbitene, og det endte opp med at han trasket de tre metrene bort til soeppelhullet og spyttet saa mye at jeg saa for meg at tunga hans skulle falle ut whenever. Det endte videre opp med at vi maatte kaste steikepanna (Haiinfisert) og groennsaksskrelleren (haiinnfisert) og hele huset maatte luftes, og det var vel like foer jeg ble kasta ut sammen med steikepanna og skrelleren selv ogsaa.. Men dedd i desa som jeg var saa aat jeg det opp - og ble ikke daarlig. Men frister nok IKKE paa gjensmak, og selv Madde og Gry tror jeg fikk nok avmak etter all dufta trengte seg ned nesa og kilte borti smaksreseptorer og bortetter..

3 grunner FOR aa ete hai:
1. Frode satte krav om aa smake noe nytt hver dag - jeg proevde med andre ord bare aa etterkomme kravet.
2. Pappa sier alltid at haifinnesuppe er saa nydelig (men at det ikke kan etes fordi saa mange delfiner gaar i vei under haiefangingen. Snakk om dyreforkjemper)
3. Hai er jo fisk. Og tunfisksalat er jo godt. How wrong can it be?

1001 aarsaker til IKKE aa ete hai:
1. SELV om en er dedd i desa smake det mild sagt *********!
2. Hai og tunfisk er IKKE DET SAMME!
3. Selv om en mann paa sjappa kjoeper to-tre smaa haistykker, betyr det ikke noedvendigvis at det er middagen hans. Det kan like gjerne ha vaert til bikkja!
4. Det er et uttrykk som heter "Det lukter hai" av en grunn. Appearantly!
5.
6. Og det finnes saa mange andre grunner som bunner ut i det samme:
A) Jeg er ikke god i hodet!
B) Jeg trenger trolig ALDRI NOENSINNE MER aa lage mat i Afrika. Tilbake til det jeg kan best med andre ord: aa bare ETE maten :D:D:D

GLED dere til jeg kommer hjem! Skal spandere Haipai paa dere hele gjengen! DET maa vel vaere enda bedre! (...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar